Friday 12 April 2013

Beutskin Essence dan Kehamilan

Assalamualaikum w.b.t
Entry kali ni khas untuk mereka2 yang sedang berusaha dan mencari inisiatif untuk hamil. Sebenarnya, mira lebih suka share pengalaman sendiri. So if ada yang rasa tak setuju or etc, mira xde masalah. Ini hanyalah sekadar perkongsian. Siapa tahu ini dapat membantu anda juga.
.
Sepeti entry2 yang lepas, mira ada ceritakan bahawa mira juga sedang berusaha untuk mendapatkan cahayamata yang kedua. Oh mira da anak sorang berumur 3 tahun dan yang dalam kandungan dah masuk 12 minggu lebih. Syukur alhamdulillah. Pada yang tidak tahu, sebenarnya mira menanti 2 tahun nak hamil semula tetapi tiada rezeki. Ye memang betul, itu semua rezeki dari Allah swt tapi sebagai manusia kita juga perlu berusaha kan :)
.
3 bulan sebelum mira disahkan hamil, mira stop makan Beutskin Essence (BE). Sebab mira ada terbaca, rupa2nya BE ni salah satu fungsinya adalah untuk mengecutkan rahim. So kalau rahim kecut cemane nak pregy kan? Lagi satu BE ni ada sedikit kandungan herba dan agak panas. Actually mira xboleh makan benda2 panas specially jamu. Since lahirkan Cyrus Dzulqarnain dulu memang mira xboleh makan jamu. Lain macam body ni. Haha! Untunglah korang yang boleh makan jamu :) Tapi jangan salah faham, ada ramai juga stokis2 SNE Mira yang berjaya hamil dengan pengambilan SNE Kapsul dan BE. Maybe itu juga mempengaruhi tubuh badan seseorang. :)
.
So sepanjang 3 bulan tu mira hanya amalkan makan SNE Kapsul sahaja. Dalam tempoh tu, rutin period dah start celaru. Every month delay. Memula rasa xcited sebab delay seminggu ingatkan pregy rupa2nya bila check nan ado. Oh kecewa disitu. Masuk bulan kedua pon sama, tapi hanya delay 3 hari then bila check pon nan ado. Masuk bulan ketiga stop BE dan hanya makan SNE Kapsul period xdelay pon tapi ngam2 je date yang sepatutnya mira period tu mira saja buat UPT test. Sebab sebelum tu da ada rasa lain macam. Badan cepat penat dan suka tdo awal. Dipendekkan citer, alhamdulillah rezeki. Mira mengandung :) Masa tu Allah swt je tau cemane perasaan. Menangis. Terharu. Sebab penantian 2 tahun tu berakhir jua. Ye eventho mira da ada Cyrus Dzulqarnain, tapi mira masih mengharapkan untuk bagi adik pada dia supaya dia xsunyi main sorang2 :)
Moment terindah. Disahkan hamil kali kedua. Syukur :) Dapat tau je pregy orang 1st yang mira call of coz la en.sepet. And yes, husband sangat2 teruja. Kami sama2 menanti kehadiran anak kedua sebenarnya :) Lepas tu apelagi, call mak kat kampung la. Mak kemain happy dapat cucu lagi ;)
 
Lepas je buat 2x UPT test terus ajak en.sepet g check ngan doc plak. Terus buat scan bagai sebab mira xkan percaya ada baby dalam perut selagi xnampak sendiri. Alhamdulillah masa tu mira da hamil 4 minggu :) Dan baby kecik je lagi time tu. So comel ;)
.
Dan jika ditanya sehingga sekarang, mira masih mengamalkan SNE Kapsul sebagai supplement tambahan sepanjang pregy untuk menambahkan energy dan juga untuk baby dalam tummy. Memandangkan ketika mengandungkan Cyrus dulu mira mengalami komplikasi yang banyak sangat so untuk pregy kali kedua mira lebih berhati2. Alhamdulillah tiap kali check up doc kata xde masalah. Takut jugak pisang berbuah dua kali. Seriau okeh. Xlarat dah rasanya nak jadi penghuluwati kat hospital berbulan2 lamanya. Hahaha!
.
Oh kalau nak tau dos SNE Kapsul yang mira amalkan, untuk tempoh sehingga 5 bulan ni mira hanya amalkan sebiji SNE sekali sehari iaitu pada waktu malam sebelum tidur. Mira belum berani makan banyak2 sebab mira adalah sangat fragile jika mengandung. Takut jugak jadi pape. Better prevent awal2 kan. In shaa Allah selepas 6 bulan dos akan dinaikkan kepada 2-4 biji sehari bergantung kepada keadaan :)
.
So kepada isteri2 yang baru kahwin dan merancang untuk ada baby, tak salah cuba SNE Kapsul ni. At least cuba selama 3 bulan berturut2 tanpa skip walau sehari. Displin sangat penting :) Moga2 ada rezeki kalian nanti :) PENGAMBILAN SNE KAPSUL ADALAH DUA-DUA PIHAK IAITU MIRA DAN JUGA EN.SEPET.


Beutskin Essence : RM210.00 FREE POSTAGE + FREE MEMBERSHIP
SNE Kapsul : RM198.00 FREE POSTAGE + FREE MEMBERSHIP
Excel Tea : RM75.00 (30 sachet) FREE POSTAGE + FREE MEMBERSHIP

TRIAL PACK
30 BIJI BEUTSKIN ESSENCE + 30 BIJI SNE KAPSUL ONLY RM210.00

Do like my fanpage : Cyrus Amiera Beutskin Essence
SMS/Whatsapp only : 019-3314022/016-3334507


Photobucket

1 comment:

eika_jps said...

salam perkenalan....tahniah yer amiera....tq for sharing....

jemput singgah blog eika yer

http://atikarafina.blogspot.com/

Copyright 2013-2014 | Templates Reserved for Cyrus Amiera™ | © Designed by Nurulchumel | All Rights Reserved™